Календарне планування за НМК “English with Smiley 2” (автор Карпюк О.Д.)
1-й семестр
|
|||||||||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
1
|
Introduction
|
- привітатись
-попрощатись
- розуміти і
виконувати інструкції вчителя
|
1
|
Say hello and smile with me!
|
hello, goodbye
|
PB ex 1, p.4
|
PB ex.2,3,
p.5
|
Alphabet
|
WB ex.1,2,
p.4
|
||||||||||
2
|
2
|
Hold up your hands!
|
English, easy, nice
|
наказовий спосіб
|
PB ex.
1,p.6
|
PB ex.2, p.6
|
PB ex3, p.7
WB ex.1,2 p.5
|
||||||||||||
3
|
Unit 1
Meet New Friends!
|
- представ-витись
- познайо-митись
- представ-вити друга
- полічити
|
1
|
What is your name? Hello, Vick! Nice to meet you.
|
Vicky, Bill, Nick, Mary, Harry
|
to be
(Present
Simple)
Розповідні речення.
Загальні запитання.
|
PB ex.1, p8
|
WB ex.3, p.6
|
PB ex.2, p.9
|
PB ex.4, p.9
WB ex.1,2, p.6
|
|||||||||
4
|
2
|
Hello! I am …
|
числа 1 - 10
|
PB ex.1, p.10, ex.3,
p.11
|
PB ex.2, p.9
|
PB ex.4, p.11
WB ex.1,2, p.7
|
|||||||||||||
5
|
3
|
Hello, how are you? – I’m fine. Thank you.
|
Max, Tim, Ben, Ann, Pam, Vic
|
PB ex.2, p.13
WB ex.3, p.8
|
PB ex.1, p.12
|
PB ex.3, p.13
WB ex.1-3, p.8
|
|||||||||||||
6
|
4
|
He is Nick. He is my friend.
|
parrot, say, can
|
PB ex.1, p.14, ex.3,p.15
|
PB ex.4, p.15
WB ex.2, p.9
|
PB ex.2, p.14
|
PB ex.5, p.15
WB ex.1,2 p.9
|
||||||||||||
7
|
5
|
Is he Bill?-Yes… // No …
And how are you?
|
Dan, Sam
|
PB ex.1, p.16, ex.4, p.17
|
PB ex.5, p.17
WB ex.1, 2, p.10
|
PB ex.2,3, p.16
|
PB ex.6, p.17,
WB ex.1, p.10
|
||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
8
|
6
|
Your turn, Sam.
|
Ron, Tom, Bob
|
числівники до 10
|
PB ex.1, p.18
|
PB ex.3, p.19
WB ex.2, p.11
|
PB ex.2, p.19
|
PB ex.4, p.19
WB ex.1, p.11
|
|||||||||||
9
|
Повторення й огляд
|
7
|
PB p.p.20 -21, WB ex.1,2 –
p.12
|
||||||||||||||||
10
|
Unit 2
Meet My Family
|
- назвати членів сім’ї
- представ-вити члена сім’ї
- запитати про родин-ний зв’язок
- запитати про вік
-повідоми-ти про свій / свого друга / брата / сестри вік
|
1
|
Here’s my family: mummy, …
|
mummy, daddy, me
|
вказівний займенникThis …
присвійний займенник
My
|
PB ex.1, 2, p.22
|
PB ex.4, p.23
WB ex.1, p.13
|
PB ex.3, p.23
|
PB ex.5, p.23
WB ex.2,3p.13
|
|||||||||
11
|
2
|
This is my… Is this your …? Yes… / No …
|
Fred, Ted
|
Займен-ники he / she
|
PB ex.1, p.24, ex.4, p.25
|
PB ex.5, p.25
WB ex.2, p.14
|
PB ex.2, 3, p.24
|
PB ex.6, p.25
WB ex.1, p.14
|
|||||||||||
12
|
3
|
Meet …
Who is this?
|
grandfather, grandmother, uncle, baby
|
Спеціальні питання з дієсловом
to be
(Present
Simple)
|
PB ex.1, 2, p.26, ex.4, p.27
|
PB ex.5, p.27
WB ex.1, p.15
|
PB ex.3, p.26
|
PB ex.6, p.27
WB ex.2, p.15
|
|||||||||||
13
|
4
|
How is your … ?
He / She is fine.
|
Jack, grandma, granny, grandpa
|
PB ex.1, p.28, ex.3, p.29
|
PB ex.4, p.29
WB ex.2, p.16
|
PB ex.2, p.28
|
PB ex.5, p.29
WB ex.1, p.16
|
||||||||||||
14
|
|||||||||||||||||||
15
|
5
|
How old are you?
I am seven.
|
PB ex.1, p.30, ex.2, p.31
|
PB ex.3, p.31
WB ex.2, p.17
|
PB ex.4, p.31
WB ex.1, 3, p.17
|
||||||||||||||
16
|
6
|
How old is he / she? He / She is five.
|
dad, mum, candle
|
PB ex.3, p.33
|
PB ex.4, p.33
WB ex.2, p.18
|
PB ex.1, 2, p.32
|
PB ex.5, p.33
WB ex.1, p.18
|
||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
17
|
Повторення й огляд
|
7
|
PB pp.34 – 35, WB ex.1-3,
p.19
|
||||||||||||||||
18
|
Unit 3
This Is My School
|
- повідоми-ти про себе
- називати предмети шкільного вжитку
- називати класні меблі
- запитува-ти і відпо-відати про
шкільні предмети
- надати команду
- повідо-мити про місце роз-ташування предмета
- запитати і відповісти про місце розташування предме-тів
- повідом-ляти про кількість предметів
|
1
|
I am your …
What about you?
|
Miss, pupil, classroom, boy, girl, TV
|
I like …
|
PB ex.2, 3, p.36-37
|
PB ex.5, p.37
|
PB ex.4, p.37
|
PB ex.6, p.37
WB ex.1,2, p.20
|
|||||||||
19
|
2
|
Is it a cat? Yes, it is. / No, it is not.
Well done!
|
listen, read, speak, write, sing, count
|
Write a letter! Sing a song!
|
PB ex.1,2, pp.38-39
|
PB ex.4, p.39
WB ex.2, p.21
|
PB ex.3, p.39
|
PB ex.5, p.39
WB ex.1, p.21
|
|||||||||||
20
|
3
|
What is this? It is a desk.
|
school, blackboard, bookcase, CD player, desk, computer
|
Спеціальні питання з дієсловом
to be
(Present
Simple)
|
PB ex.1, p.40
|
PB ex.4 p.41
WB ex.1, p.22
|
PB ex.2,3, pp.40-41
|
PB ex.5 p.41
WB ex.2, p.22
|
|||||||||||
21
|
4
|
What is that? That is a pen.
|
rubber, ruler, copybook, sharpener, bookshelf
|
Вказівні займен-ники this / that
|
PB ex.1,2,3, p.42
|
PB ex.5, p.43
WB ex.1, 2, p.23
|
PB ex.4, p.43
|
PB ex.6, p.43
WB ex.3, p.23
|
|||||||||||
22
|
|||||||||||||||||||
23
|
5
|
My copybook is in my bag.
|
приймен-ники місця
on, in, under
|
PB ex.1,2, p.44
|
PB ex.5, p.45
WB ex.1,2 p.24
|
PB ex.3,4 pp.44-45
|
PB ex.6 p.45
|
||||||||||||
24
|
6
|
Where is my pencil-case?
|
pencil-case
|
Спеціальні питання
|
PB ex.1, p.46, ex.4, p.47
|
PB ex.5, p.47
WB ex.3, p.25
|
PB ex.2,3, p.47
|
PB ex.6, p.47
WB ex,1,2
p.25
|
|||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
25
|
7
|
Open your copybook. Have a nice day!
|
Наказовий спосіб дієслова.
|
PB ex.1
p.48, ex.3, p.49
|
PB ex.4 p.49
WB ex.1, p.26
|
PB ex.2 p.48
|
PB ex.5 p.49
WB ex.2, p.26
|
||||||||||||
26
|
Повторення й огляд
|
8
|
PB pp.50-51, WB ex.1-3, p.27
|
||||||||||||||||
27
|
Unit 4
Merry Christmas!
|
- назвати ознаку предмета
- дати еле-ментарну характеристику особі
- приверну-ти увагу
- повідоми-ти про улюблений колір / річ
- визначати приналежні сть пода-рунка особі
- вітати зі святом
- закликати до дії
|
1
|
The tree is white.
The trees are black.
|
park, tree, snow, flower, white, black, red
|
Множина іменника
|
PB ex.1-4
p.52-53
|
PB ex.5, p.53
WB ex.2 p.28
|
PB ex.6, p.53
WB ex.1 p.28
|
||||||||||
28
|
2
|
They are happy.
|
old, new, happy, sad, funny,snow-man, clown
|
Займенник
They Прикмет-ник.
|
PB ex.1,2,
p.54
|
PB ex.4, p.55
WB ex.1,3 p.29
|
PB ex.3, p.55
|
PB ex.5, p.55
WB ex.2 p.29
|
|||||||||||
29
|
3
|
Look at the Christmas Tree! It is nice.
|
bell, decorate, Santa Claus, Christmas decoration / ball
|
Займен-ники we, they
|
PB ex.1,2,
p.56
|
PB ex.4 p.57
WB ex.1, 2 p.30
|
PB ex.3 p.57
|
PB ex.5 p.57
WB ex.3 p.30
|
|||||||||||
30
|
4
|
My favourite colour is green.
Colour it red!
|
brown, yellow, grey, blue, orange, green
|
PB ex.1,2,
p.58
|
WB ex.1,2 p.31
|
PB ex.3,4, p.59
|
PB ex.5 p.59
|
||||||||||||
31
|
5
|
Where is a present for mum?
It is in the blue stocking.
|
stocking, Christmas Card, picture
|
This is the present for my mother.
|
PB ex.1,2,
p.60
|
PB ex.5 p.61
WB ex.1,3 p.32
|
PB ex.3,4, p.60-61
|
WB ex.2 p.32
|
|||||||||||
32
|
6
|
Merry Christmas!
|
PB ex.1,
p.62, ex.3, p.63
|
PB ex.4, p.63
WB ex. 1 p.33
|
PB ex.2, p.62
|
PB ex.5, p.63
WB ex.2 p.33
|
|||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
33
|
7
|
Let’s have fun!
|
have fun, dance, sing a song, play
|
Let us …
|
PB ex.1,2,
p.64
|
PB ex.4 p.65
WB ex.1 p.34
|
PB ex.3, p.64-65
|
PB ex.5, p.65
WB ex.2 p.34
|
|||||||||||
34
|
Повторення й огляд
|
8
|
PB pp.66-67, WB ex.1-3, p.35
|
||||||||||||||||
35
|
Резервний урок
|
||||||||||||||||||
2-й семестр
|
|||||||||||||||||||
1
|
Unit 5
We Can Play!
|
- називати іграшки
- називати предмети одягу
- повідом-ляти про приналеж-ність пред-мета особі
- запитува-ти і відпо-відати про приналеж-ність пред-мета особі
- описувати предмет
- дарувати / приймати подарунок
- вітати з днем на-
родження
|
1
|
Whose house is this? This is my doll’s house.
It is lovely!
|
doll, dress, hat, bed, house, lovely
|
Присвій-ний відмінок іменника.
|
PB ex.1,2,
p.68
|
PB ex.4 p.69
WB ex.1,2 p.36
|
PB ex.3, p.69
|
PB ex.5, p.69
WB ex.3 p.36
|
|||||||||
2
|
2
|
Is this Bill’s plane? That is Paul’s car.
|
car, plane, robot, train, toy
|
PB ex.1,
p.70, ex. 3, p.71
|
PB ex.4, p.71
WB ex.1 p.37
|
PB ex.2, p.70
|
PB ex.5, p.71
WB ex.2 p.37
|
||||||||||||
3
|
3
|
I have got a pretty doll. My doll has got a raincoat.
|
umbrella, blouse, sweater, shoes, raincoat
|
have got
|
PB ex.1,2,3,
p.72
|
PB ex.4, p.73
WB ex.1,2 p.38
|
PB ex.5, p.73
|
||||||||||||
4
|
4
|
This present is for you. What a nice teddy-bear!
|
kite, bike, teddy-bear, birthday
|
присвійні займен-ники his / her
|
PB ex.1,2,
p.74
|
PB ex.4, p.75
WB ex.2 p.39
|
PB ex.3, p.75
|
PB ex.5, p.75
WB ex.1,3 p.39
|
|||||||||||
5
|
5
|
I am five today. Happy birthday! This is Mary’s birthday present.
|
What a lovely doll!
|
PB ex.2, p.77
|
PB ex.3, p.77
WB ex.1 p.40
|
PB ex.1,
p.76
|
PB ex.4, p.77
WB ex.2 p.40
|
||||||||||||
6
|
6
|
I can climb trees.
I cannot fly.
|
climb, chimp, ride a bike, fly a kite
|
Модальне дієслово
Сan
|
PB ex.1,2,
p.78, ex.4, p.79
|
WB ex.1 p.41
|
PB ex.3, p.79
|
WB ex.2 p.41
|
|||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
7
|
- вислов-лювати захоплення
- повідом-ляти про спромож-ність виконувати дію
- запитува-ти / відпо-відати про
уміння / здатність виконати дію
|
7
|
Can you sing? Yes, I can. / No, I cannot.
|
run, jump
|
Загальне питання з дієсловом
Сan
|
PB ex.1, p.80
|
PB ex.4, p.81
WB ex.1,2 p.42
|
PB ex.2, 3, p.80-81
|
PB ex.5, p.81
|
||||||||||
8
|
Повторення й огляд
|
8
|
PB p.p.82-83, WB ex.1-3,
p.43
|
||||||||||||||||
9
|
Unit 6
I Have Got Two Eyes!
|
- повідом-ляти про володіння предметом
- елемен-тарно роз-повісти про свою іграшку
- запитати про чиюсь іграшку
|
1
|
I have got a new doll.
|
clown, monster, soldier, ballerina
|
have got
(Present Simple)
розповідні та запереч-ні речення
|
PB ex.1, 2, p.84, ex.4, p.85
|
PB ex.5, p.85
WB ex.1,2
p.44
|
PB ex.3, p.84
|
PB ex.6, p.85
WB ex.3
p.44
|
|||||||||
10
|
2
|
Look, my doll has got big blue eyes.
|
face, hair, eye, nose, ear, mouth
|
PB ex.1, 2, p.86
|
PB ex.5, p.87
WB ex.1,2
p.45
|
PB ex.3, 4,p.86-87
|
PB ex.6, p.87
WB ex.3, p.45
|
||||||||||||
11
|
3
|
My Teddy has not got hair.
|
dark, blond, monster, long
|
PB ex.1, p.88
|
PB ex.4, p.89
WB ex.2,3 p.46
|
PB ex.2, 3, p.89
|
PB ex.5, p.89
WB ex.1, p.46
|
||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
12
|
- елемен-тарно описати свою /
чиюсь зов-нішність
|
4
|
I have got two legs.
|
arm, hand, leg, feet, toe
|
have got
(Present Simple)
|
PB ex.1, p.90, ex.4, p.91
|
PB ex.5, p.91
WB ex.1,3 p.47
|
PB ex.2, 3, p.90-91
|
PB ex.6, p.91
WB ex.2 p.47
|
||||||||||
13
|
5
|
My doll has got … She can … Can she dance?- Yes, she can.
|
neck, head, walk, talk
|
PB ex.1, 2, p.92
|
PB ex.4, p.93
WB ex.1 p.48
|
PB ex.3, p.93
|
PB ex.5, p.93
WB ex.2,3 p.48
|
||||||||||||
14
|
6
|
Oh, now I know! My monster has got long hair, four blue eyes, one
nose, …
|
finger, short
|
PB ex.1, 2, p.94
|
PB ex.4, p.95
|
PB ex.3, p.95
|
PB ex.5, p.95
WB ex.1,2 –p.49
|
||||||||||||
15
|
Повторення й огляд
|
7
|
PB pp. 96-97, WB ex.1-3,
p.50
|
||||||||||||||||
16
|
Unit 7
Pets and Animals
|
- називати тварин
-повідоми-ти про наявність домашньо-го улюб-ленця
- запитати і відповісти про домаш-нього улюбленця
- елемен-тарно опи-сати твари-ну
|
1
|
Have you got a pet? Yes, I have. Its name is …
|
pet, turtle, hamster, clever
|
have got
(Present
Simple)
питальні речення
|
PB ex.1, 2, p.98, ex.4, p.99
|
PB ex.5, p.99
WB ex.2, p.51
|
PB ex.3, p.99
|
WB ex.1, p.51
|
|||||||||
17
|
2
|
It has got a long tail and a small head. Rabbit’s tail is short.
|
body, tail
|
PB ex.1, p.100, ex.4, p. 101
|
PB ex.5, p.101
WB ex.1-3 p.52
|
PB ex. 2,3, p.100
|
PB ex.6, p.101
|
||||||||||||
18
|
3
|
What animal is this? It is a … It has got a long body and a small
head.
|
mouse, crocodile, giraffe, tall
|
Спеціальне питання
|
PB ex.1, 3, p.102
|
PB ex.5, p.103
WB ex.1,2 p.53
|
PB ex.2, p.102, ex.4, p.103
|
WB ex.3, p.53
|
|||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
19
|
- повідом-ляти про свої уподо-бання та неуподо-бання
- запитува-ти про чи-їсь уподо-бання
|
4
|
What animals are these? They are …
Сan
they swim?
|
Множина іменника
|
PB ex.1, p.104
|
PB ex.4, p.105
WB ex.2,3 p.55
|
PB ex.2, p.104, ex.3, p.105
|
WB ex.1, p.54
|
|||||||||||
20
|
5
|
I can see …
I like lions.
I do not like crocodiles.
|
rhino, strong, fat, angry, beautiful
|
I like…
I do not like …
|
PB ex.1,2, p.106
|
PB ex.4, p.107
WB ex.1, p.56
|
PB ex.3, p.107
|
PB ex.5, p.107
WB ex.2, p.56
|
|||||||||||
21
|
6
|
These are zebras.
Do you like monkeys?
Yes, I do. / No, I do not.
|
Do you like …? Yes, … / No, …
|
PB ex.1, p.108
|
PB ex.3, p.109
WB ex.2-p.57
|
PB ex.2, p.108
|
WB ex.1, p.57
|
||||||||||||
22
|
Повторення й огляд
|
7
|
PB pp.110 – 111, WB ex.1,2,
p.58
|
||||||||||||||||
23
|
Unit 8
My Favourite Season
|
- повідом-ляти про погоду
- закликати до дії
- вислов-лювати припущен-ня про здатність / нездатність виконувати дію
- називати дні тижня
- називати пори року
|
1
|
It is cold today.
It is raining.
|
sunny, hot, cold, windy, rain, snow
|
Безособові речення.
It is windy.
|
PB ex.1, 2,
p.112
|
PB ex.5, p.113
WB ex.1, p.59
|
PB ex. 3,4, p.113
|
WB ex.2, p.59
|
|||||||||
24
|
2
|
It is snowing.
We can …
Let’s go home.
|
watch TV, make a snowman, go home, go out
|
Let us …
|
PB ex.1, 2,
p.114
|
PB ex.4,
p.115
WB ex.1, p.60
|
PB ex.3,
p.115
|
WB ex.2, p.60
|
|||||||||||
25
|
3
|
It is Monday today.
|
Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday,
daybook
|
It is …
I can …
|
PB ex.1, 2,
p.116,
ex.3, p.117
|
PB ex.4,
p.117
|
PB ex.5,
p.117
WB ex.1,2 p.61
|
||||||||||||
26
|
|||||||||||||||||||
навч.
годи-ни
|
розділ,
тематична ситуація
|
мовленнє-ві
функції
|
урок НМК
|
мовленнєві зразки
|
лексика
|
граматика
|
аудіюван-ня
|
читання
|
говоріння
|
письмо
|
|||||||||
27
|
- називати весняні місяці
- запитува-
ти й відпо- відати про пору року
-давати характеристику різ-ним порам року
- повідоми-ти про улюблену пору року
- запитати і відповісти про улюб-лену пору року
- повідоми-ти про час свого дня народжен-ня
- запитати і відповісти про час чийогось дня народ-ження
- повідоми-ти про літ-ні канікули
|
4
|
It is spring. I can see birds.
Is it autumn?
|
season, winter, spring, summer, autumn
|
Is it…?
|
PB ex.1, 2,
p.118, ex.5, p.119
|
PB ex.4,
p.119
WB ex.1, p.62
|
PB ex.3,
p.119
|
WB ex.2,3 p.62
|
||||||||||
28
|
|||||||||||||||||||
29
|
5
|
What season is it?
|
Спеціальні питання.
|
PB ex.1, 2,
p.120
|
PB ex.4,
p.121
WB ex.2, p.63
|
PB ex.3,
p.120
|
WB ex.1, p.63
|
||||||||||||
30
|
6
|
When is your birthday? It is in winter / April… etc.
|
March, April, May
|
PB ex.1,2,
p.122,
ex.5, p.123
|
WB ex.2, p.64
|
PB ex.3,4,
p.123
|
WB ex.1,3 p.64
|
||||||||||||
31
|
7
|
We are on summer holidays! Summer is my favourite season.
|
holidays
|
Присвій-ний зай-менник
Оur
|
PB ex.1,
p.124,
ex.4, p.125
|
PB ex.2,3,
p.124-125
WB ex.1, p.65
|
PB ex.3,
p.124-125
|
WB ex.1, p.65
|
|||||||||||
32
|
Повторення й огляд
|
8
|
PB pp.126-127, WB ex.1-3-p.66
|
||||||||||||||||
33
|
|||||||||||||||||||
34
|
Резервні уроки
|
||||||||||||||||||
35
|