Виступ на педагогічні раді
Оновлення змісту, форм і методів
навчання англійської мови відповідно до вимог інноваційного розвитку
суспільства
Інновації в педагогіці, які реалізуються в педагогічних
технологіях, пов'язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними
проблемами, інтеграцією знань і форм соціального буття, що є невід'ємною
частиною постійного прогресу суспільства. А тому сучасна педагогіка, що є
основою сучасної системи освіти, характеризується інноваційністю — тобто
здатністю до оновлення, що є відповіддю на виклик часу, — потребу до легкої
адаптації та імпровізації.
У такий спосіб здійснюють оновлення змісту освіти на
державному та міжнародному рівнях, розробляють нові вимоги до рівня знань
учнів, ведуть пошук нових підходів до вивчення шкільних предметів. Потреби
життя, шкільна практика дають нове розуміння навчання іноземної мови, адже
інтеграція та глобалізація соціальних, економічних і культурних процесів, які
відбуваються у світі, входження України в Європейський освітній простір,
міжнародний обмін інформацією у різних галузях знань значною мірою виливають на
підвищення статусу іноземної мови як важливого засобу комунікації.
Згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної
освіти, сучасні мови незалежно від їх статусу повинні виконувати такі суспільні
функції: готувати особистість до потреб міжнародної мобільності; полегшити спілкування та взаємодію (співпрацю)
між народами, що розмовляють різними мовами; сприяти взаємному пізнанню, збагаченню
та розумінню; забезпечити доступ до світового відкритого інформаційного
простору.
Розуміння іноземної мови як чинника міжнародного
спілкування стимулює пошук нових підходів в організації процесу навчання
іноземних мов, який забезпечуватиме пізнання учнями нової культури.
На своїх уроках я використовую різні форми та методи
роботи:
- Індивідуальні
- Колективні
- Групові
- Метод ситуацій
- Робота в парах
- Метод проектів
- Ігрові
Ø
Для навчання письма
Ø
Для навчання граматики
Ø
Для навчання читання
На
своїх уроках я використовую мультимедійні презентації для висвітлення теми
уроку.
Комп’ютер може застосовуватися
вчителем для вирішення особистих дидактичних задач протягом уроку:
v
Представлення інформації в різних формах;
v
Формування в учнів
загальнонавчальних і спеціальних знань і вмінь з предмета
v
Контроль, оцінка та корекція результатів навчання
v
Організація індивідуального і групового навчання
v
Управління процесом навчання
Існують
дві основні області застосування комп’ютерів у навчальній діяльності:
комп’ютерна підтримка традиційного навчання і навчання, що реалізується з
допомогою комп’ютера. На своїх уроках я використовую більше першу область, бо
інша потребує більш матеріального оснащення і спеціалізованих носіїв
інформації.
Так,
наприклад, на етапі уведення в іншомовну атмосферу при вивченні літератури
Англії та повторення жанрів я використала вікторину.
Під час
читання та опрацювання тексту виконуємо індивідуальну роботу: учні, прочитавши
тексти про відомих авторів, повинні дати відповіді на запитання, які висвітлені
на дошці, а потім разом ми перевіряємо правильність виконання.
Так на
повторення граматичного матеріалу про пасивний стан пропоную дітям прочитати
речення, знайти помилки і виправити, а на дошці при натисканні з’являється
відповідно помилки та правильне речення.
З
учнями, які мають низький рівень знань проводжу різні форми роботи –
індивідуальні, ігрові, адже граючись їм більше подобається.