Урок у 3 класі
Тема уроку: Clothes and Colours. (СЛАЙД 1)
Мета уроку: Узагальнити знання учнями лексичного та
граматичного матеріалу з теми. Формувати
навички зв’язного мовлення, навички аудіювання. Розвивати навички читання й
активізувати навички говоріння. Виховувати поважне ставлення учнів до своїх
однокласників, до своїх речей, вміння працювати в групах та самостійно, інтерес до вивчення англійської мови.
Тип уроку: узагальнення матеріалу.
Обладнання: комп’ютер, проектор.
Матеріали до уроку: відео1, відео 2, мультимедійна презентація, схеми,
картки для гри, кольорові олівці, розмальовки,
паперові ляльки та одяг.
Procedure
1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
I. GREETING AND AIM.
T: Good morning, dear children! I’m glad to see you. How are you today?
Ps: We are fine. Thank you.
T: Who is on duty today?
Ps: We are.
T: What day is it today?
Ps: Today is __________________.
T: Who is absent today?
Ps:
T: Thank you.
Today
we are going to speak about colours and about clothes. Revise your knowledge about profession
II. WARMING-UP.
Remember some poems about colours. Recite them all together.
(СЛАЙД 2) Переключати 4 рази
P1:
Yellow is a star.
Yellow is the sun.
Yellow is the moon,
When the day is done.
P2: Orange is an orange.
of the beak of a parrot.
P3: Blue is the ocean.
Blue is the sky.
Blue are the blueberries
I put into the pie.
P4: Green is grass,
String beans and peas.
Green are the branches
on Christmas trees.
P5: Red is an apple.
Red is a cherry.
Red is a rose.
And a ripe strawberry.
IIІ. CHECK ON HOMERWORK. (Слайд 3)
At home you
remembered some professions. Answer my questions. Переключати кожну
картинку
1.
T: Is he a
secretary?
P: No, he is not. He is a businessman.
2.
T: Is she a waitress?
P: No, she is not. She is a dancer.
3.
T: Is he a singer?
P: Yes, he is.
4.
T: Is she a businessman?
P: No, she is not. She is a teacher.
5.
T: Is he a doctor?
P: Yes, he is.
6.
T: Is she a driver?
P: No, she is not. She is a
seller.
7.
T: Is he a teacher?
P: No, he is not. He is a waiter.
8.
T: Is he a driver?
P: Yes, he is.
2. THE
MAIN PART.
1.
Revising the
lexical material. The game.
T: Let’s revise the words. There is you can see two diagrams that will
help you. For example: Hat is number one
2. Writing. (Слайд 5)
T: Before listening to the
song look here. In English we can say the word “сірий” in different way “GREY” and “GRAY”. And that’s why
when you’ll listen to the song, there is you can see word “GRAY”. It’s not a
mistake! Look at the board, there are you see the beginning of the sentences.
After listening to the song you have to be ready to complete the sentences.
1. She is wearing a…
2. He is wearing a…
3. She is wearing a…
4. He is wearing…
5. They are wearing…
6. It is wearing…
3. Speaking. (Слайд 6)
Після виконання завдання
T: Well done! Now you have the
cards. You have to find the words to the
topic CLOTHES and then say them.
Keys:
1) clothes;
2) stocking;
3) dress;
4) sock;
5) blouse;
6) suit;
7) boot;
8) cap;
9) skirt;
10)
scarf;
11)
hat;
12)
trousers.
4. Physical break.
(Слайд 6 УНИЗУ)
T: Stand up, please. Let’s have a rest. Listen to the song, watch the
video and do the same.
5. Reading.
T: Do you like painting? Yes, of course. Everybody will get a text and a
picture to it. Read the text and colour the picture.
TEXT
Timon
is a clown. Timon has a hat, a jacket, a shirt, trousers and shoes on.
1. Timon’s hat is
yellow.
2. His shirt is green.
3. His jacket is
brown.
4. Timon’s trousers are blue.
5. And shoes are red.
T: Make up 4 questions to the text and answer them.
Впр. 2, ст.. 76
Впр. 3, ст. 76-77
6. Listening.
T: Do you want to play a game? Split into two groups: the boys’ group
and the girls’ group. Each group will have the dolls and the clothes for them.
Listen to me attentively, choose the correct clothes and put it on him/her. The girl’s name is Meg
and the boy’s name is Pete.
TEXT
1. Meg is wearing a
green dress.
2. Pete is wearing a
red T-shirt and pants.
3. She is wearing a
blue dress, white socks and blue shoes.
4. He is wearing pink T-shirt and black shorts.
5. She is wearing a
yellow and brown dress.
6. He is wearing pants
and a white jacket.
7.
Play the Game. (Слайд 7)
Odd out the word
1) green,
yellow, black,
boy.
2) singer, secretary, uniform, driver.
3) driver, paint,
sing,
write.
4) Maths, English, teacher, Sport.
IV. SUMMING-UP.
1.
Summarizing.
T: Children, did you like the lesson?
If you liked our lesson you should take here this smile and name it
colour and show to us, if not – here. (вони різних кольорів)
2.
Marking.
3.
Hometask.
Here’s your hometask. WB: Ex. 1-3, p. 50-51
T: Good bye, children. See you the next time!
Урок у 3 класі
Тема: У літньому оздоровчому таборі.
Підтема: Країни Європи. Звідки ти?
Мета: повторити та активізувати ЛО теми; навчити дітей давати відповідь на запитання Where are you from?; практикувати учнів у вживанні конструкції Can you spell… та називати свої імена по літерах; виховувати любов до своєї Батьківщина та інших країн.
Обладнання: проектор, картки з назвами країн Європи та їхніх прапорів, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Greeting
T: Good morning, children!
Ps: Good morning, teacher!
T: How are you?
Ps: I am fine, thank you!
T: Nice to meet you!
Ps: Nice to meet you too!
T: what is the weather like today? Is it sunny/hot/cold?
2. Warming up
Game “Clap your hands”
You must clap your hands and name the country
(Слайд 1. Показуються країни з прапорами)
3. Aim
I am from Ukrain/ Where are you from? (повторити декілька разів)
Today we’ll ask our friend where are they from?
4. Check on Homework
Let’s remember our friends and now open your books at the page 15. Let’s read task 3.
ІІ. Основна частина уроку.
1. Reading and listening
1) Pre-Reading Activity
T: Please, the book at the page 16 and look at the picture of exercise 1.
- Who can you see in the picture?
- How many children can you see?
And now listen how to read this dialogue (учні слухають діалог)
Translate a blue phrase. Who can read this phrase?
2) Reading
Now let’s read. Grysha is Mr. Blake and Dasha is Kosta. (Діти читають діалог)
3) Post- Reading Activity
- Let’s revise countries. (показати картки з країнами)
- Game “Meet Kosta”
(До дошки виходить один учень, вчитель діє йому одну картку з будь-якою країною)
T: Alina doesn’t live in in Ukraine. Alina, where are you from? Who can ask? (Діти запитують, якщо правильно, то той учень виходить до дошки і гра продовжується, якщо ні – питає інший учень)
2. Work in pairs
Look at exercise 2 and work as a pair.
(Вчитель слідкує за правильністю складання діалогу. Діти 2-3 пари розповідають діалог)
3. Physical Activity
Let’s have a fun. Stand up! “Clap your hands” (відео)
Sit down, please!
4. Spelling Practice
1) Let’s remember the alphabet (Слайд 2. На слайді дуже швидко літери L, A, T, R, Y, S, M, H, C, I, U, V, G, B, MF, D, K, E)
2) Look at exercise 3 and spell the name
3) T: Can you spell your name, Dasha, please? (запитати усіх учнів)
5. Writing.
1) Ex. 1,p.13
Open your workbook at the page 13. Look at the task 1 (Вчитель пояснює приклад і записують 2-3 речення)
2) WB: Ex.3, p. 11
Unscramble the names of the countries (Слайд 3)
Let’s check
ІІІ. Заключна частина уроку
1.Homework
WB: Ex. 1,p. 13, B: Ex. 1, p.16
2. Summarizing
1) Marks
2) I am from Ukraine. Where are you from?
P1: I am from….
T: Ask Diana.
P2: Where are you from?
P3: I am from….